loading...

سايت جامع اشپزي

سايت جامع اشپزي

بازدید : 491
جمعه 27 فروردين 1400 زمان : 2:04

زمانی که به کشور دیگری سفر می کنیم یا تصمیم می گیریم با یکی از عزیزان‌مان که در کشور دیگری زندگی می کند تماس بگیریم اولین و مهم ترین چیزی که باید مدنظر داشته باشیم اختلاف ساعت هاست. این مسئله ممکن است در نگاه اول آنقدرها مهم به نظر نیاید اما وقتی به خودتان می آیید که می بینید دوست یا عزیزتان را از خواب شیرین بیدار کرده اید تا سوالی از او بپرسید یا خبری را به اطلاعش برسانید. فرض کنید می خواهید با یکی از دوستان صمیمی تان که اهل آمریکاست تماس برقرار کنید. گوشی را بر می دارید و شماره او را می گیرید. یک دفعه می بینید صدایی خواب آلود از طرف دیگر به گوشتان می رسد. بهت زده می شوید و دلتان می خواهد زمین دهان باز کند و شما را ببلعد. برای اینکه از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید باید اختلاف ساعت ایران با آمریکا را بدانید. البته اختلاف ساعت فقط به آمریکا و ایران مربوط نمی شود و موضوعی جهانی است.

بازدید : 941
سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 12:30

چاقی یکی از معضلاتی است که این روزها گریبان گیر خیلی ها شده است. برای لاغری روش ها و تکنیک های زیادی وجود دارد، اما داشتن رژیم غذایی مناسب و استفاده از تمرینات ورزشی درست به شما کمک می کند راحت تر از قبل وزن کم کنید. اگر تصمیم گرفته اید لاغر شوید، در این مقاله با ما همراه باشید تا غذاهای رژیمی و ساده ای که در این مسیر یاری تان می کنند را بررسی کنیم.

خوراك رژیمی قارچ و هويج بخارپز

هویج یکی از سبزیجات خوشمزه و کم کالری است که مواد معدنی و ویتامین های مختلفی در خود دارد. قارچ نیز سرشار از پروتئین است و می تواند نیاز بدن به پروتئین را برآورده کند. برای تهیه خوراک قارچ و هویج بخارپز به قارچ، هویج، پیاز، فلفل دلمه ای و ادویه نیاز خواهید داشت. کافی است پیاز، هویج، قارچ و فلفل دلمه ای را با روغن اندک تفت دهید و ادویه ها را به آن اضافه نمایید. قارچ به اندازه کافی آب دارد و می تواند غذایتان را به خوبی آبپز کند.

بازدید : 267
سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 12:16

شامی یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که در ایران و برخی از کشورهای جهان سرو می شود. این غذای لذیذ در شهرها و کشورهای مختلف به روش ها و سبک های متفاوتی طبخ می شود. اگر با طرز پخت این غذای خوشمزه آشنا نیستید در این مقاله همراه ما باشید تا روش های مختلف پخت آن را بررسی کنیم.

طرز تهیه شامی کباب

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، شامی یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی به حساب می آید و برخی ها آن را به عنوان کتلت گوشت نیز می شناسند. شامی کباب را در شهرهای مختلف ایران به شیوه های متفاوتی طبخ می کنند، اما در ادامه یکی از معروف ترین دستور پخت ها را بررسی می کنیم. برای تهیه این غذا شما به گوشت چرخ کرده، سیب زمینی متوسط، پیاز، تخم مرغ، ارد نخودچی، نمک و فلفل سیاه، زردچوبه و روغن نیاز خواهید داشت. در ابتدا پوست سیب زمینی ها را بگیرید و با رنده آن ها را رنده کنید. سپس آب اضافی شان را با دست بگیرید. پیاز را هم رنده کنید و آب اضافی آن را نیز بگیرید. سپس به ترکیب سیب زمینی اضافه کنید. گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه و زرچوبه را هم به کاسه تان اضافه کنید. بعد از اینکه مخلوط به دست آمده را ورز دادید، آرد نخودچی به آن اضافه کنید. اگر احساس کردید موادتان منسجم نیست می توانید تخم مرغ را هم به آن اضافه کنید. در نهایت مخلوط به دست آمده را سرخ کنید

بازدید : 423
يکشنبه 11 خرداد 1399 زمان : 9:48

قهوه و تاریخچه قهوه :
قهوه نام نوعی نوشیدنی است که به واسطه بو دادن دان قهوه تولید می شود. این واژه شاید برایتان ناآشنا باشد، کافه یا کافا(kaffa) که عربی شده قهوه و نام شهری در اتیوپی است که گیاه قهوه ابتدا در آنجا روییده است. مردم اهل کفا به گیاه قهوه، بون می گویند. به گفته برخی عرب زبانان قهوه نام شرابی بوده است که با گذر زمان، نام این نوشیدنی شده است. ریشه واژه قهوه، قها می باشد که در گذشته نیز خوردن این نوشیدنی باعث بی اشتهایی می شده است (قها به معنی بی اشتهایی یا بی اشتها بودن است).
قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های روی زمین است. تقریبا می‌توان گفت نسبت به نوشیدنی‌های الکلی، صنعتی و گازدار، این نوشیدنی مصرف به مراتب بیشتری دارد. اما در مورد تاریخچه قهوه باید بگوییم که قهوه تاریخچه بسیار جالبی دارد. به تعبیری می‌توان گفت فرایند کشف این دانه بسیار جالب و خواندنی است.
قهوه ابتدا در قرن یازده پدیدار شد، کشف قهوه توسط یک چوپان اهل کشور اتیوپی صورت گرفت، زمانی که چوپان دید گوسفندانش با خوردن برگ‌های یک درخت خاص انرژی مضاعف گرفتند، این درخت را مورد بررسی قرار داد. پس از مدتی مردم همان قبیله میوه‌ های درخت را جمع کردن و از عصاره آن در غذاهای شان استفاده نمودن و متوجه تاثیر بر افزایش هوشیاری خود شدند و پس از چندین سال به صورت اولین نوشیدنی مورد استفاده قرار گرفت و تا کنون نیز به همین شیوع مصرف شده است.کم کم و در قرن 14 میلادی قهوه رواج یافت و به شبه جزیره عربستان راه یافت و مصرف آن مانند روشی که از مردم اتیوپی آموخته بودند شروع شد، پس از مدتی درخت قهوه نیز برای مصرف مورد نیاز بود که در منطقه ای در کشور یمن کنونی درخت های ابتدایی در این منطقه کاشته شد سپس در قرن 15 میلادی قهوه به ترکیه نیز آورده شد و قهوه ترک نیز کار خود را در آن زمان آغاز کرد. ابتدا فقط در قصر سرو می‌شد ولی سپس جزو نوشیدنی های پرطرفدار افراد ثروتمند ترکیه لقب گرفت. به تدریج coffee در سراسر جهان رسوخ کرد و جزو پر طرفدار ترین نوشدنی ها قرار گرفت.

آشنایی با انواع قهوه :
قهوه روبوستا | Robusta
قهوه عربیکا | Arabica
قهوه سبز | Green Coffee
قهوه ترک | Turkish coffee
قهوه فرانسه|French coffee
قهوه اسپرسو
بسیاری از انواع قهوه که در کافه ها سرو می شوند بر پایه قهوه اسپرسو تهیه می شوند. اسپرسو با دستگاه های مخصوصی تهیه می شود و با افزودن شیر بخار داده شده، کف شیر و شکلات انواع مختلفی از قهوه آماده می شود. به این ترتیب، مهم ترین تفاوت این قهوه ها در ترکیبات اضافه شده به اسپرسو اولیه است.

بازدید : 489
سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 زمان : 8:59

مقدمه:
شايد از همان اولين باري که اولين پيپ در ميان لب هاي اولين پيپ کش قرار گرفته ، اين سوال مطرح شده است که چگونه مي توان اسموکي لذت بخش بدون گزش زبان و تجربه هاي ناخوشايند داشت .
شايد مهمترين دليلي که بسياري از پيپ کش هاي تازه کار بعد از چند بار سعي و تلاش ناموفق ، پيپ کشيدن را رها کرده اند ، حس ناخوشايند گزش زبان باشد و احتمالا به اين باور رسيده اند که طرفداران پيپ و توتون شايد افرادي خود آزار هستند که از حس ناخوشايند گزش زبان ، لذت مي برند .
اما بايد گفت که گزش زبان به هيچ وجه حس طبيعي و نرمال در فرآيند پيپ کشيدن نيست .
متاسفانه بعصي از افراد تازه وارد به دنياي پيپ به درستي آموزش نديده اند و با اطلاعات و دانش کافي قدم به اين دنيا نمي گذارند و همين غفلت و کوتاهي يکي از مهمترين دلايل کنار گذاشتن پيپ کشيدن توسط اينگونه افراد است حتي قبل از اينکه ديواره پيپ آنها لايه کربني به خود بگيرد .
پيپ کشيدن هنري برگرفته از مهارت هاي لازم براي اين کار است و بهره بردن از اين مهارت ممکن نخواهد بود جز با تمرين و تکرار و تبحر پيدا کردن در آنها و خوشبختانه اين کار از هر کسي بر مي آيد و امکان انجام آن براي تمام افراد مشتاق وجود دارد .

بازدید : 490
11 زمان : 1399:2

معرفي آلوورا:

صبر زرد طبي يا آلوئه‌ورا (نام علمي: Aloe vera) يا شَب‌يار، صَبر يا صبر زرد يا شاخ بزي نام گياهي است از سرده? سِگِل‌ها (Aloe) راسته مارچوبه‌اي‌ها (Asparagales)، تيره سريشيان (Asphodelaceae) اين گياه بومي آفريقاي شمالي است.
آلوئه‌ورا بي‌ساقه‌است. البته برخي از آن‌ها داراي ساقه‌اي بسيار كوتاه هستند. اين گياه ۶۰ تا ۱۰۰ سانتيمتر رشد مي‌كند و از طريق پاجوش تكثير مي‌شود. برگ‌هاي آن نيزه‌اي كلفت و گوشتي با لبه‌هاي دندانه‌دار است و رنگ آن سبز تا خاكستري مي‌باشد. گل‌هاي آن بر روي سنبله‌اي مي‌رويند كه گاه تا ۹۰ سانتيمتر درازا دارد. هر كدام از گل‌هاي آن آويخته‌است و داراي جام لوله‌اي ۲–۳ سانتيمتري مي‌باشد. نام‌هاي ديگر آلوئه‌ورا عبارتند از: چادُروار، صبر سقوطري، آلوئه‌ورا، صبر، صبر كموار، صبر زرد، ازوال، ازوادزرد خزانه، مقر، ايلوا، صبارا، آلوئه كوراسائو، آلوئه هندي، آلوئه بارباد، الوا، صباره، برمس، سولع، مقرا، چادروا و صعدنا.

بازدید : 571
11 زمان : 1399:2

چه موقع از ماسك استفاده كنيد !؟ و چه زماني و چگونه مي توان از ماسك هاي پزشكي براي محافظت در برابر كروناويروس استفاده كرد ؟
قبل از قرار دادن ماسك نمدي يا هر نوع ماسك ديگر ، دستان خود را با دستمال حاوي الكل يا صابون و آب تميز كنيد.

بازدید : 450
11 زمان : 1399:2

آلو سياه يكي از انواع آلوها و از خانواده شليل و هلو مي باشد كه داراي طعم و مزه خاص بوده و غني از مواد معدني و ويتامين هاست؛ از اين ميوه در تهيه مربا، نوشيدني و مارمالاد استفاده فراواني مي كنند در اين آموزش قصد داريم شربت آلوسياه را آموزش دهيم.

بازدید : 478
11 زمان : 1399:2

سوپ جو با ماهي

طرز تهيه سوپ جو با ماهي:

جو و گندم را از شب قبل خيس كرده، با مقداري آب روي حرارت مي گذاريم تا خوب پخته شود و آب آن كشيده شود سپس در مخلوط كن ميكس مي كنيم .
آب ماهي را به آن افزوده و روي حرارت قرار مي دهيم تا به جوش آيد شير را به آن افزوده نمك و كره و ادويه را به همراه فلفل اضافه مي كنيم.
فرصت مي دهيم تا سوپ جا بيفتد در ظرف سوپخوري ريخته روي آن را با جعفري تزئين مي كنيم.


مواد لازم سوپ جو با ماهي:

مواد لازم مقدار مواد
جوي نيم كوب 1 ليوان
آب ماهي 4 ليوان
هويج نگيني شده نصف ليوان
كره 50گرم
گندم پوست كنده شده يك چهارم ليوان
شير نيم ليتر
جعفري ساتوري شده 2 قاشق غذاخوري
فلفل دلمه اي نگيني شده نصف ليوان
نمك و فلفل سفيد به مقدار لازم

منبع:تك آشپز

بازدید : 412
11 زمان : 1399:2

چه ادواتي هنگام خريد پيپ بايد خريداري شود؟

دنياي پيپ و ادوات مربوط به اون دنيايي است كه اسمش روشه دنيا ! پس يك دنيا حرف و مطلب و اطلاعات در موردش هست .

پيپ به زبان خيلي ساده :

پيپ ابزاري است كه بطور خاص براي استعمال و تدخين توتون و تنباكو طراحي و ساخته شده است .

اين مطلب صرفا جهت سيگاري ها نوشته شده و اصلا قصد ترغيب به دخانيات را ندارد. با مصرف دخانيات مرگ زودرس خود را بيمه كنيد.بلكه هدف اينه كه سيگاري هاي عزيز رو از سيگار جداكنيم و با پيپ پيوند بديم.

1- دود پيپ رو بر خلاف دود سيگار وارد ريه نمي كند، بنابر اين ريه شما سالم مي ماند.

2- پيپ مثل سيگار نيست و نمي شه هر وقت و هر جايي كشيد. بايد يك جايي مستقر باشيد و سر فرصت مراسم چاقيدن رو انجام بديد. پس اگه تصميم بگيريد كه فقط پيپ بكشيد، عملا خيلي از فرصت هاي دود كردن سيگار از برنامتون حذف مي شه.

3 - براي كم كردن نيكوتين و قطران سيگار و درست كردن سيگار هاي لايت و اولترا لايت، توتون اون رو با محلول هاي گوگردي شستشو ميدن. كاغذ سيگار هم براي روشن موندن حلقه هاي فسفر داره. وقتي شما پيپ مي كشيد، تنباكوي خالص استفاده مي كنيد و اثري از گوگرد و فسفر و كاغذ نيست. مقدار زيادي از بوي بد سيگار مال همون فسفر و كاغذه.

تعداد صفحات : 33

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 338
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 146
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 282
  • بازدید ماه : 1170
  • بازدید سال : 3256
  • بازدید کلی : 244568
  • کدهای اختصاصی