loading...

سايت جامع اشپزي

سايت جامع اشپزي

بازدید : 318
11 زمان : 1399:2

طلا يا زَر با نشان شيميايي Au نام يك عنصر است. طلا فلزي نرم و چگال و شكل‌پذير به رنگ زرد روشن و براق است كه در مجاورت هوا و آب زنگ نمي‌زند و تيره نمي‌شود.
ارزش طلا به دليل كميابي آن، كاربردپذيري آسان، تصفيه راحت، مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگي، رنگ متمايز، واكنش‌ناپذيري با ديگر عناصر است ويژگي‌هايي كه در كمتر فلز ديگري ديده مي‌شود. همچنين اين فلز اين قابليت را دارد كه تا حد رشته‌هاي بسيار كوچكي درآيد كه اين خاصيت در ساخت جواهرات كاربرد بسيار مهمي دارد.طلا از آغاز تاريخ مكتوب بشر همواره فلزي گران‌بها و محبوب بوده‌است كه براي ضرب سكه، ساخت جواهرات و كاربردهاي هنري استفاده مي‌شده‌است. در گذشته سياست مالي بسياري از كشورها بر پايه استاندارد طلا استوار بود يعني پول هر كشوري معادل مقدار مشخصي از طلا بود.

ويژگي‌ها:

طلا شكل‌پذيرترين ماده‌است. يك گرم از اين عنصر را مي‌توان آن قدر چكش زد تا به اندازهٔ يك ورق با مساحت يك متر مربع پهن شود يا يك اونس را به اندازهٔ ۳۰۰ پا پهن كرد. برگهٔ طلا مي‌تواند آن قدر نازك شود تا در پايان شفاف شود در اين صورت نور گذرا از آن به رنگ آبي مايل به سبز خواهد بود چون طلا به شدت نور زرد و قرمز را باز مي‌تاباند
طلا مي‌تواند با بسياري از فلزها آلياژ شود. اين آلياژها در بدست آوردن سختي و نرمي‌هاي گوناگون، دماي ذوب مناسب، پديد آوردن رنگ دلخواه و ديگر كاربردهاي فلزشناسي مورد نيازند. طلا رساناي خوب گرما و جريان برق است. از نظر شيميايي رطوبت هوا و واكنشگرهاي ناب خورنده بر آن بي‌اثرند. به همين دليل در ساخت سكه و گوهرسازي بسيار مناسب است

كاربرد :1- جواهر سازي 2-صنعت 3-پزشكي

كه در اينجا به كاربرد آن در جواهرسازي ميپردازيم:

جواهرسازي:

به دليل نرمي بالاي طلاي خالص (عيار ۲۴) آن را با فلزهاي ديگر آلياژ مي‌كنند تا استحكام، شكل‌پذيري و خواص ديگر آن بهبود يابد. مس رايجترين فلز در آلياژهاي طلاست و باعث قرمزتر شدن رنگ آلياژ مي‌شود. ميزان طلاي موجود در هر آلياژ از واحد ۲۴ يا واحد ۱۰۰۰ بيان مي‌شود. طلاي ۱۸ عيار به معني ۱۸ واحد طلا و ۶ واحد فلز ديگر و طلاي ۹۰۰ به معني ۹۰۰ واحد طلا و ۱۰۰ واحد فلز ديگر است.
طلاي با عيار ۱۸ كه داراي ۲۵٪ مس باشد در طلاسازي سنتي و باستاني روسيه ديده شده‌است. اين طلا كه قرمز رنگ است براي عموم مردم كاربرد ندارد. طلاي ۱۴ با آلياژ طلا-مس رنگي همانند برخي آلياژهاي برنز دارد كه از هر دوي آن‌ها در ساخت نشان پليس استفاده مي‌شود. از آميختن طلا با آهن به طلاي آبي و از طلا با آلومينيم به طلاي بنفش مي‌رسيم. اين رنگ‌هاي طلا مگر در كارهاي بسيار ويژهٔ گوهرسازي، كاربرد چنداني ندارند. طلاي آبي تُرد است و به سختي مي‌توان با آن كار كرد.
طلاي ۱۸ و ۱۴ كه تنها از آلياژ طلا-نقره ساخته شده باشند رنگ زرد مايل به سبز دارند و با نام طلاي سبز شناخته مي‌شوند. طلاي سفيد از آميختن طلا با فلزهاي سفيدرنگ مثل نقره، پالاديم يا نيكل بدست مي‌آيد. البته رنگ درخشان طلاي سفيد رنگ واقعي آن نيست بلكه به دليل روكش روديم (فلزي از گروه پلاتين) است كه بر روي آن كشيده مي‌شود. از انواع رايج طلاي سفيد، طلاي ۱۸ عيار داراي ۱۷٫۳٪ نيكل، ۵٫۵٪ روي و ۲٫۲٪ مس است كه به رنگ نقره ديده مي‌شود.
با توجه به قيمت بالاي پالاديم (معمولاً يك‌سوم تا نصف قيمت طلا) آلياژهاي پالاديم از آلياژهاي نيكل طلاي سفيد گران‌بهاتر هستند. طلاي سفيد با عيار بالا نسبت به نقره و نقرهٔ استرلينگ، در برابر خوردگي پايداري بسيار بيشتري دارد.

طلاي ۲۴ عيار وجود ندارد:

تحت هيچ شرايطي فريب چيزي به اسم طلاي ۲۴ عيار را نخوريد. تنها طلايي كه ۲۴ عيار خالص است، شمش طلاست و به خاطر اينكه شمش فلز نرمي است، نمي‌شود به تنهايي از آن زيورآلات ساخت. سازندگان طلا براي اينكه آن را به زيورآلات تبديل كنند، مس و نقره به آن اضافه مي‌كنند تا با پايين آمدن عيار، قابل ساخت باشد.

تشخيص طلا از نقره و پلاتين:

شخيص طلا از نقره و پلاتين كار راحتي است. بر اساس يك اصل كلي، بيشتر طلاها با حرف انگليسي K در كنار عددي كه نشان دهنده عيار آن است، بارگذاري مي‌شوند. نقره ها را با علامت بيضي، مهر مي‌كنند و پلاتين هم با حروف PT مشخص مي‌شود، به خاطر همين براي تشخيص اين تفاوت كار سختي نداريد.

ميهن طلا | بهترين ها را از ما بخواهيد
-خريد اينترنتي انواع طلا زيورآلات -انواع سرويس طلا -انواع ساعت طلا لوكس -انواع نيم ست -انواع حلقه ازدواج -انواع طلا بچه گانه -مزاياي ميهن طلا
قيمت هاي ميهن طلا بروز و لحظه اي ميباشند و شما ميتوانيد قيمت طلا ،دستبند سرويس طلا،حلقه ي ازدواج،و انواع طلا هاي بچه گانه را در سايت ميهن طلا مشاهده و براي خريد مقايسه كنيد.
با كمترين اجرت زيورآلات خود را از ميهن طلا تهيه كنيد.!
با سفارش از سايت ميهن طلا 9% ماليات ارزش افزوده را نپردازيد !
با خريد اينترنتي طلا از سايت ميهن طلا هزينه ارسال را پرداخت نكنيد!
ميهن طلا تمامي محصولات ارسالي را بيمه پستي ميكند و هزينه بيمه پستي را پرداخت نكنيد!
تمامي كساني كه در سايت ميهن طلا ثبت نام كنند در قرعه كشي آويز طلاي،ميهن طلا شركت داده خواهند شد پس بشتابيد.
آدرس سايت: www.mihantala.com
همچنين قرعه كشي هاي متنوعي در پيج اينستاگرام ما نيز انجام مي شود.
آيدي پيج اينستاگرام: mihantala@
ديگر خدمات ميهن طلا با نازلترين قيمت:
-تعمير انواع جواهرات شما -تعويض طلاي شما با محصول انتخابي شما
براي دريافت آدرس جهت مراجعه حضوري به سايت ميهن طلا به آدرس:Www.Mihantala.com مراجعه كنيد و يا ميهن طلا را در گوگل جوستجو كنيد.

تشخيص طلاي دست دوم:

بازار طلاهاي دست دوم مدت هاست كه داغ است؛ تشخيص طلاي دست اول و دست دوم شايد تا حدودي مشكل باشد. ساده‌ترين راه براي اين كه دست دوم بودن طلا را تشخيص بدهيد، يك نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندي است كه در آن به كار رفته. در طلاي دست دوم، اين قسمت ها در مقايسه با بخش هاي ديگر كمتر براق اند و به خاطر استفاده هايي كه از طلا شده، خش هايي هم در اين بخش ها ديده مي شود.

نحوه ي محاسبه ي قيمت طلا :

طلا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 33

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 338
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 86
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 241
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 458
  • بازدید ماه : 813
  • بازدید سال : 4271
  • بازدید کلی : 245583
  • کدهای اختصاصی